Samgåendet med Tryg och Moderna: Tillsammans levererar vi ännu bättre service
Som ni säkert förstår så ägnar vi en hel del tid åt att planera hur vi bäst kan fläta ihop vår organisation med Moderna. Vi lägger fokus på hur vi tillsammans ska arbeta för att fortsätta leverera bra service, trygga försäkringar och moderna lösningar.
För att se till att ni slipper fundera på hur samgåendet påverkar er, era kunder och era avtal har vi satt ihop en kommunikationsplan som består av tre delar.
- Informationsmöten månadsvis med aktuell och konkret information till er förmedlare
- Q&A-dokument på Mäklarkontoret med frågor och svar som uppdateras löpande
- Frågor om specialavtal som besvaras separat av ansvarig hos Trygg-Hansa och Moderna
Givetvis är ni välkomna att ställa frågor utanför dessa forum också, men vår rekommendation är att medverka på informationsmötena eftersom dessa samlar det absolut viktigaste. Vi kommer att skicka ut mötesinbjudningar till Informationsmötena i Teams i god tid innan mötet. Gemensamt för alla möten är att de hålls klockan 10.00.
|
Datumen som ni kan lägga på minnet eller boka upp i er kalender redan nu är: 1/3, 4/4, 2/5 och 2/6.
|
|
Nytt organisationsnummer och ny försäkringsgivare
Som en följd av samgåendet byter vi organisationsnummer, och Tryg Forsikring kommer att stå som försäkringsgivare för din kunds försäkringar. Ändringarna sker 1 april 2022, under förutsättning att de svenska och danska tillsynsmyndigheterna har godkänt vårt ägarbyte då. Vad gäller betalningar så betalas försäkringar på samma sätt som idag. Om kunden idag betalar via autogiro löper det på automatiskt, fortfarande med Trygg-Hansa som betalningsmottagare. Det som händer med vår organisation påverkar alltså inte de försäkringar som kunden har, varken innehållet, villkoren eller pågående skadeärenden. Det enda som ändras är försäkringsgivaren. Allt annat är som förut. Vad gäller samgåendet så kommer vi se till att hålla er uppdaterade längs vägen!
Tidigare meddelade nyheter
Redan innan årsskiftet fick ni information om några av de förändringar som kan komma att påverka er och era kunder vad gäller produkt- och villkorsändringar inom bland annat datakonsultansvar, vd- och styrelseansvar och förmögenhetsbrott. Om ni missade det nyhetsbrevet så finns det att läsa i sin helhet på
Mäklarkontoret. Där framgår vad som ändras samt vem ni kan kontakta om ni har några frågor på innehållet.