Du verkar använda Internet Explorer. För att kunna använda vår webbplats behöver du byta till en annan webbläsare , t.ex. Chrome, Edge, Firefox eller Safari.
Här kan du som företagskund anmäla skador till oss. Välj vilken skada det handlar om och gå vidare.
Viktigt! Har ditt företag orsakat någon annan en skada? Då ska du alltid anmäla det som en ansvarsskada.
Om ditt företags fordon har skadats i en krock eller trafikolycka, eller blivit utsatt för inbrott eller skadegörelse.
Läs mer och anmäl
Om varor som tillhör ditt företag eller din kund skadas under transport, lastning eller lossning.
Läs mer och anmäl
Om du eller någon annan på företaget, organisationen eller fackförbundet har blivit sjuk eller varit med om en olycka.
Anmäl nu
Om ditt företag har drabbats av ett inbrott, en stöld eller någon form av skadegörelse.
Om ditt företag har drabbats av en vattenskada, fuktskada eller översvämning.
Om ditt företag har drabbats av skador på grund av brand, rök, strömavbrott eller explosion.
Läs mer och anmäl
Om ditt företag hamnar i en juridisk tvist och behöver ta hjälp av ett juridiskt ombud.
Om ditt företag har krävts på skadestånd för skada ni har, eller påstås ha, orsakat. Gäller även skador på eget arbete.
Om ditt företag har drabbats av skador till följd av storm, översvämning, skyfall eller andra extremväder.
Läs mer och anmäl
Om ditt företag har drabbats av en annan skada, till exempel en förlust, en skada på en tjänsteresa eller en maskinskada.
.
Ring 0771-111 520
Ring 0771-111 510
Ring 0046 75 243 65 00
Här kan du läsa mer om du hur du som företagskund anmäler en skada eller förlust till oss.
Vi rekommenderar att du anmäler en skada så snart den har hänt. Om du eller någon annan på företaget är skadad kan det dock vara bra att vänta tills en läkare har gjort en första bedömning av skadorna för att se vilken behandling som kan komma att krävas.
Det spelar ingen roll vem som skickar in anmälan, så länge den som anmäler vet vad som har hänt. Efter anmälan kommer vi dock främst ha kontakt med den som står på försäkringen.
Efter att vi på Trygg-Hansa har tagit emot din skadeanmälan undersöker vi vad som har hänt och går igenom vilka försäkringar du har. Så snart vi har ett besked meddelar vi dig. Ofta kan vi ge besked inom några arbetsdagar, men ibland måste vi utreda mer. Om du till exempel har krockat med någon måste den personen få chansen att ge sin version av vad som hände, och om du drabbats av en vattenskada kan skadan behöva besiktas innan vi vet vilken hjälp du ska få från försäkringen.
Ska du anmäla något nytt efter att företagsförsäkringen har börjat gälla hos Trygg-Hansa? Så här funkar det: